Friday 20 July 2018

MY GOALS

Assalamualaikum...

Setiap orang yang hidup di dunia ni pasti ada Impian. Pasti ada benda yang nak capai.
Tipu lah kalau takde langsung benda yang kita nak capai.

Nak 4 Flat setiap semester juga merupakan goals/ impian yang kita nak capai.
Nak bagi Mak Ayah duit setiap bulan pun merupakan impian sebab masih belum capai.

Selagi belum capai, ianya adalah impian. Betul tak?

Jadi, untuk mencapai impian yang kita nak, mestilah kena USAHA. Kannnnn?
Duit takkan datang bergolek! hehe

Di sini kakros listkan beberapa Impian yang kakros nak capai. Kalau boleh sebelum 30 tahun. Mampu ke?

---------------------------

1. RUMAH

Walaupun masih muda, tak salah untuk berimpikan rumah idaman. Rumah yang luas, besar, ada swimming pool, ada pelbagai bilik seperti Bilik Solat, Bilik Music, Gym, Bilik Wardrobe, Bilik tidur lebih dari 5, Dapur idaman, Lift dalam rumah (haha) dan macam-macam lagi! 



2. KERETA

Walaupun kakros seorang perempuan, takkan kakros takde kereta Idaman kan? Kakros jujur yang kakros memang tak tahu bab bab kereta ni asalkan cantik dan puas hati, kakros happy dah! Dapat beli kereta dengan hasil titik peluh sendiri lebih kita hargai berbanding kereta dari mak ayah kita. So, cabar diri untuk beli kereta dengan duit sendiri. Kita semua pasti boleh. Yeah!!!



3. HAJI DAN UMRAH

Kakros nak sangat pergi Haji dan Umrah di usia muda. Taknak la tunggu umur 50 tahun baru sibuk nak pergi. Lagipun Mak selalu cakap nak pergi Mekkah. Teringin la kakros nak bawak mak pergi Haji dan Umrah :) Mak happy dah cukup buat kakros happy! Yelaa, dari kita dalam rahim mak lagi mak dah jaga kita sampai lah besar. Takkan kita takboleh nak tunaikan permintaan mereka. Betul tak?



4. TRAVEL

Kakros dan family memang suka berjalan. Masa kecik kecik dulu boleh la harapkan mak ayah abang yang belanja tiap kali bercuti. Bila dah besar ni, mesti rasa nak travel dengan duit sendiri. Kan? Impian kakros untuk travel around the world. Kakros tak pernah ke luar negara lagi even Singapore dan Indonesia yang paling dekat tu hahahha




5. FINANCIAL FREEDOM

Impian kakros yang seterusnya ialah Money Freedom/Financial Freedom. Ni paling penting untuk merialisasikan semua impian kakros. Takdelah risau duit dah. Hehehe

Kakros berimpikan agar PTPTN kakros yang lebih RM20,000 dapat dilangsaikan terus sekaligus. Selain daripada tu, Kakros ada duit yang banyak sampai boleh bina masjid, tahfiz, zakat tiap bulan dan sedekah yang banyak setiap hari :)



-------------------------------

Tak mustahil semuanya dapat di capai. Janji ada Usaha!

Kenapa kakros boleh cakap tak mustahil? Meh kakros listkan.

Kakros join Shaklee untuk buat Side Income dan juga Passive Income. So, 

1. Dalam Shaklee, Selain daripada Cash Bonus, Shaklee akan beri duit setiap bulan untuk siapa yang capai Car Bonus. Car bonus boleh bayar Kereta :)

2. Untuk leader Shaklee, boleh kejar Free Trip termasuklah Umrah Free! Boleh hadiahkan Mak pergi ke Umrah bersama-sama dengan SID yang lain.

3. Pendapatan dalam business Shaklee seorang boleh capai lebih 1 Juta sebulan. pendapatan ni boleh bantu kakros beli rumah, pergi travel, sedekah, dan pergi Haji.

---------------------------------

Alhamdulillah, Tak sia-sia kakros join Shaklee sejak 8 February 2017.
Doakan kakros untuk capai semua Impian kakros ni dan jangan lupa support kakros tau! 

SHAKLEE? KAKROS! 💋
WANNA JOIN TEAM KAKROS? 


Whatsapp  0173194200
Facebook  Zahidah Zakaria
Instagram  Byzahidahzakaria



No comments:

Post a Comment

EXCITED! KOKO KRUNCH DARI INDONESIA

Jauh sungguh pergi sampai ke Indonesia kakros beli koko krunch! HAHA Tapi, koko krunch ni lain dari yang lain tau. Jom tengok 😋 ...