Monday 9 April 2018

8 KEBAIKAN VITAMIN C UNTUK KECANTIKAN

Assalamualaikum.

Hari ni kakros nak share dengan korang tentang 8 kebaikan vitamin C untuk kecantikan! Siapa je tak nak cantik kan? 


Pastikan anda mendapat banyak vitamin C setiap hari untuk meraih 8 manfaat ini 


1. Kuku Lebih kuat

Vitamin C membantu mengekalkan struktur kuku dan menguatkannya dari lapisan dalam dengan membantu badan menghasilkan kolagen.




2. Mencegah Tanda-tanda Penuaan

Oleh kerana ia adalah antioksidan yang kuat, ia membantu mengekalkan kedutan dan kekeringan kulit dengan melawan kerosakan radikal bebas.





3. Membantu Anda Kelihatan (Dan Rasa) Bertenaga

Kekurangan zat besi boleh membawa kepada anemia yang mengakibatkan keletihan dan kelemahan. Vitamin C membantu anda menyerap zat besi dari makanan yang anda makan yang membantu anda merasakan dan kelihatan lebih bertenaga!



4. Melindungi Kulit Anda Dari Kerosakan Matahari!

Vitamin C bukan sahaja membantu mencegah kerosakan UV, bertindak seperti pelindung matahari yang semulajadi, ia juga membantu memusnahkan kerosakan yang telah dilakukan oleh matahari kerana ia adalah mempunyai sifat melawan radikal bebas yang kuat.




5. Menyokong Rambut kuat dan berkilauan

Mempunyai Vitamin C yang mencukupi dapat membantu mencegah hujung rambut berpecah dan rambut kering dengan menguatkan folikel rambut dan merangsang pertumbuhan rambut. Malah, pengambilan Vitamin C yang rendah mungkin menjadi penyebab utama untuk beberapa masalah berkaitan rambut yang mempengaruhi pertumbuhan rambut kita!



6. Mengetatkan Kulit Anda

Vitamin C diperlukan untuk pengeluaran kolagen, yang membantu memberikan ketegangan dan mengekalkan tona kulit. Apabila kulit kekurangan kolagen, ia menjadi kusam dan tidak bermaya.

Mempunyai cukup Vitamin C adalah penting untuk memastikan anda menghasilkan kolagen yang cukup untuk kulit yang sempurna berisi dan sihat!



7. Membantu Pembaikan Sembelit

Tubuh menggunakan Vitamin C untuk menggantikan tisu yang rosak, membantu menyembuhkan luka seperti luka, lebam dan nanah yang berkaitan dengan jerawat. Ingin membersihkan kulit anda dan mengurangkan kemerahan? Cuba naikkan pengambilan Vitamin C!




8. Kulit Selembut Sutera

Ketulan, benjolan dan patch kasar hilang! Tanpa nutrien yang mencukupi, kulit menjadi kasar dan kering. Krim yang mengandungi Vitamin C meningkatkan penampilan dan tekstur kulit kerana ia meningkatkan pembentukan elastin yang menebal, melindungi dan menyembuhkan sel-sel kulit. Kesan penebalan membantu mengekalkan kelembapan, meningkatkan peredaran kulit dan memancarkan permukaan kulit.



Thank you for reading 💋

Nak order?
Whatsapp  0173194200
Facebook  Zahidah Zakaria
Instagram  Byzahidahzakaria

No comments:

Post a Comment

EXCITED! KOKO KRUNCH DARI INDONESIA

Jauh sungguh pergi sampai ke Indonesia kakros beli koko krunch! HAHA Tapi, koko krunch ni lain dari yang lain tau. Jom tengok 😋 ...